Ciorba de perisoare


Ingrediente:

600 de grame de carne slaba, macinata
2 cepe potrivite
6 linguri de orez
2 oua mari
1 lingurita rasa de paprika dulce
3 morcovi potriviti
1 ardei mare
1 fir de pastarnac
1 telina mica
1 radacina de patrunjel
optional, 1 gulioara  sau aproximativ
150 de grame de buchetele mici de conopida
1 rosie mare
200 de grame de smantana cu cel putin 20% grasime
verdeata: patrunjel, marar verde, leustean
sare, piper
dupa gust: otet, zeama de lamaie sau bors pentru inacrit


MOD  DE  PREPARARE :

Morcovii, ardeiul, pastarnacul, telina, patrunjelul, gulia si 1 ceapa se curata, se spala bine si se taie in cubulete potrivite. Se pun legumele intr-o oala, se toarna 4 litri de apa rece si se dau la fiert. Foarte important este sa se puna cat mai multe legume in aceasta zeama . . Cand apa clocoteste, se adauga 3 linguri de orez (3 linguri de orez se pastreaza) si se oparesc 2 minute. Se scurge orezul si se clateste sub jet de apa rece. Aceasta supa concentrata de legume este baza ciorbei de perisoare.
Pana fierbe ciorba cu zarzavat am avut timp sa ma ocup de perisoare. Am calit o ceapa mica (cu un praf de sare) in putin ulei (pana devine sticloasa) si am adaugat orezul spalat si scurs. L-am calit si pe acesta 1 minut, apoi am tras cratita deoparte si am lasat-o la racorit.
Intr-un castron am asezat carnea tocata de porc (sau amestec cu vita) si am condimentat-o cu sare, piper, boia dulce si cimbru uscat. Am pus si orezul calit cu ceapa si am framantat bine. In plus fata de saramale se va adauga si un albus crud de ou (galbenusul l-am pastrat pentru dregerea ciorbei). Tot acum pun si restul legumelor. pre cun si bulionul de rosii (sau rosiile proaspete decojite si taiate cubulete sau pasata din cutie sau conserva). Ciorba de perisoare se va colora frumos in rosu , iar apoi se va complete oala  cu apa pentru ca a scazut la fiert. Cand a reinceput sa clocoteasca se va  reduce  focul la mediu spre mic si se vor adauga perisoarele. Ciorba se va mai lasa la fiert inca 15 minute , iar la sfarsit se va adauga putina sare dupa gust, patrunjel ,leustean si se va drege cu putin bors de casa.
Dupa ce sa racit putin ,ciorba se poate servi , folosindu-se samntana , otet si chiar cu bors dupa gust.
Pofta buna !

Articol publicat de dodorel62

Comentarii