Sarmalele super delicioase si gustoase


 

Sarmalele super delicioase si gustoase

Sarmalele super delicioase si gustoase sunt niste sarmale care sunt adorate de romani. Sarmalele super delicioase si gustoase , sunt ne lipsite de la sarbatorile romanilor . Aceste sarmale super delicioase au fost adoptate de romani de la musulmani .

Sarmalele sunt printre cele mai gustoase preparate, adorate de români, dar și de străinii care ajung la noi în țară. Românii, dar și străinii care vin la noi sunt cuceriți de micile rulouri în foi de varză . Sarmalele se mai pot face in foi de  de viță, cu carne, orez și condimente.

Pentru a face aceste sarmale super delicioase , vom avea nevoie de anumite ingredient specifice. Principalele ingrediente care se folosesc pentru aceste sarmale sunt urmatoarele :

Ingrediente pentru sarmalele super delicioase

500 g carne tocată de porc (mai grasă)

1 ceapă medie tocată

50 g orez

1 lingură de ulei

sare, piper

cimbru uscat,

 puțină boia dulce

2 verze murate medii

2 linguri de ulei

1 ceapă tocată

crenguțe de cimbru uscat

1 foaie de dafin (opțional)

250 g piept crud de porc (cu șoric)

250 g afumătură

500 ml suc gros de roșii

500 ml moare de varză

Modul de preparare pentru sarmalele super delicioase

Mai intai am ales frunzele de varza eligibile pentru sarmale. Asta presupune sa alegem frunzele cele marisoare si mai subtiri. Le-am pus deoparte intr-un castron mare cu apa rece si le-am lasat cateva minute . Asta am facut-o pentru ca foile de varza  sa isi mai piarda din acreala si sare. Ulterior toate foile de sarmale le-am scurs bine de apa.

Condimentele tipice pe care le folosim la sarmale sunt sarea, piperul, cimbrul uscat si putina paprika (boia dulce). Pe langa sarmale mai punem in oala si bucatele de carne de porc mai grasa pe care tocmai am proportionat-o

Intr-o cratita am asezat 1/2 de ceapa tocata si o lingura de ulei si am calit-o la foc mediu pana a devenit translucida, fara sa se rumeneasca. Am adaugat in cratita si orezul , pe care l-am spalat in cateva ape. Orezul l-am calit si pe acesta 2-3 minute, amestecand continuu ca sa nu se prinda. Am stins focul si am lasat cratita la racorit.

Am asezat carnea tocata de porc intr-un bol incapator si am asezonat-o cu sare, piper negru macinat, boia dulce si cimbru uscat. Am adaugat si orezul calit cu ceapa si am framantat bine compozitia. Dupa aceia am adaugat boiaua pentru ai da culoare si gust.

Impachetarea sarmalelor super delicioase :

Se va lua fiecare foaie de varza ce are o nervura centrala care trebuie fie subtiata, fie scoasa de tot. Eu am preferat sa o elimin cu un cutit bine ascutit. Nu e nici o problema ca se taie foaia de varza pentru ca marginile ei vor fi rulate spre interiorul sarmalei si nu se pierde umplutura.

Am apropiat marginile foii de varza si am asezat cate o lingurita de compozitie de carne tocata pe ea. Am rulat o foaia de varza, apoi am inchis marginile laterale peste umplutura si am rulat pana la capat.

Pe fundul oalei a pus 2 linguri de ulei si restul de jumatate de ceapa tocata (cepa este cruda, fara sa o caleasca )

Apoi a urmat sa asez un strat de varza tocata fasii (jumatate din cata a pregatit)

Stratul urmator este compus din bucatele de piept de porc si afumatura .In sfarsit vine randul primelor sarmale, asezate sub forma de raze, bine ingramadite unele langa altele 

Apoi am adaugat iar cate un strat de piept de porc si afumatura pentru a da sarmalelor un gust delicios .

Apoi am continuat sa asez si celelalte sarmale ramase pana cand am umplut intreaga cratita . Ultimul strat este din cratita este compus din restul de varza toccata , pe care o avem la dispozitie . La final am mai presarat putin cimbru uscat , foile de dafin , piperul si ulei .

Le-a mai pus apa pana la nivelul lor si o cana buna de moare de varza (cam 300 ml). Optional se poate pune acum si o ceasca de bulion sau suc gros de rosii. 

Apoi vom pune oala de sarmale la fiert , asezand capacul semideschis peste oala de sarmale . Se vor lasa sarmalele la fiert circa timp de 2 ore, la foc mediu.

Cand sunt deja fierte ,sarmalele se va opri aragazul si se vor lasa putin sa se raceasca . Aceste super delicioase sarmale se pot servi cu smantana , ardei iute , mămăligă sau pâine .

Ca si bautura este bine venita este o tuica buna de pruna sau o palinca .

Pofta buna !

Articol scris de dodorel62

Comentarii